zasoby/zasoby/sp z o o pracownik Wyszukiwarka e-prawnik.pl
Minimalna powierzchnia w biurze dla pracownika
, którą powinien mieć do pracy 1 pracownik? Uregulowania dotyczące tej materii znajdują się w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych
data zatrudnienia)? Od której daty obliczamy okres 3 miesiące. Która z dat jest datą przyjęcia do ubezpieczeń ZUS? Zgodnie z regulacją kodeksu pracy, stosunek pracy nawiązuje się w terminie (...)
dzień do odpracowania. Czy pracownik może domagać się dnia wolnego w innym terminie z powodu pracy w dniu ustawowo wolnym? Czy w tym wypadku należy traktować sobotę jako obowiązkowy dzień (...)
Podstawowe obowiązki pracownika samorządowego
pracy zasad współżycia społecznego. pracownik, samorząd, obowiązki, kodeks pracy, obywatele, zwierzchnik, uprzejmość, podwładny, współpracownik, współżycie społeczne, zasady
Czemu znowelizowano Kodeks pracy? Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy obowiązuje od 18 stycznia 2009 r. Dostosowuje ona prawo polskie do norm wspólnotowych (...)
Jak kontrolowane będzie zatrudnienie?
Kto sprawuje kontrolę nad legalnością zatrudnienia? Zgodnie z ustawą o promocji setOstatni( '5' ); zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, wojewoda sprawuje kontrolę przestrzegania: 
Nowe zasady archiwizacji dokumentacji pracowniczej
;pracodawcy? W przepisach Kodeksu pracy poszerzono zakres obowiązków pracodawcy o przechowywanie dokumentacji w spraw archiwum państwowe, zasady archiwizacji dokumentacji pracowniczej, pracownik, (...)
żądanie? Urlop na żądanie stanowi część urlopu wypoczynkowego i nie jest on urlopem dodatkowym, zwiększającym wymiar urlopu pracownika o 4 dni. Pracodawca może więc odmówić udzielenia (...)
Ślubowanie pracownika samorządowego
uroczyście, że na zajmowanym stanowisku będę służyć państwu i społeczności lokalnej, przestrzegać porządku prawnego i wykonywać sumiennie powierzone mi zadania.” (art 5 ustawy o pracownikach
PIP ma być surowsza dla pracodawców
Po co nowa ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy? 7 marca 2007 r. Sejm uchwalił nową ustawę o Państwowej Inspekcji Pracy. Następnie została ona skierowana do Senatu. Zgodnie z proponowanymi