zasoby/zasoby/odmowa od reklamacji Wyszukiwarka e-prawnik.pl


Tryb reklamacji usługi telekomunikacyjnej

Tryb reklamacji usługi telekomunikacyjnej

miesięcy od dnia wniesienia reklamacji (art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. Prawo telekomunikacyjne). Należy wspomnieć, że dnia 3 września 2004 r. tracą moc przepisy ustawy z dnia (...)

Sposób załatwienia reklamacji

Sposób załatwienia reklamacji

reklamacji. Jeśli w zgłoszeniu reklamacji nie wskazał Pan sposobu jej załatwienia, sprzedawca może powoływać się na nadmierność kosztów dostarczenia nowego towaru, a w razie sporu (...)

Nieterminowe rozpatrzenie reklamacji a szkoda

Nieterminowe rozpatrzenie reklamacji a szkoda

Czy mogę zażądać od banku odszkodowania za nierozpatrzenie w terminie reklamacji? Nierozpatrzenie w terminie reklamacji przez bank może stanowić podstawę domagania się odszkodowania (...)

Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową

Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową

.). Odstąpienie od umowy wiąże się ze zwrotem wzajemnych świadczeń stron (art. 494 k.c.).Podsumowując, pierwszym krokiem powinno być zgłoszenie reklamacyjne, obejmujące żądanie naprawienia towaru (...)

Rękojmia za wady robót budowlanych

Rękojmia za wady robót budowlanych

Czego może domagać się osoba składająca reklamację na wykonane roboty budowlane, jeżeli wykonawca tych robót nie ustosunkował się do reklamacji w terminie 14 dni od daty złożenia i jeżeli (...)

Kodeks wyborczy

Kodeks wyborczy

; przerwa następuje od godziny 2100 pierwszego dnia do godziny 700 drugiego dnia.§ 4. O godzinie zakończenia głosowania przewodniczący obwodowej komisji wyborczej zarządza zakończenie głosowania. (...)

Reklamacja usługi medycznej

Reklamacja usługi medycznej

świetle prawa posiada status konsumenta) przysługuje prawo do reklamacji. Pierwszym warunkiem skutecznego skorzystania z reklamacji usługi jest to, aby nie minął jeszcze rok od wykonania (...)

Niezgodność towaru z umową - realizacja roszczeń

Niezgodność towaru z umową - realizacja roszczeń

alternatywne. Nie trzeba w pierwszej kolejności żądać naprawy, albowiem można od razu żądać wymiany. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie nie ustosunkował się do (...)

Koszty przesyłki przy reklamacji

Koszty przesyłki przy reklamacji

związane z dochodzeniem tych roszczeń ponosi sprzedający. Brak wprost uregulowania, które umożliwiałoby sprzedawcy rozpoznającemu reklamację żądania od konsumenta zwrotu kosztów nie uwzględnionej (...)

Czy kara pieniężna za jazdę bez biletu przedawnia się?

Czy kara pieniężna za jazdę bez biletu przedawnia się?

- od dnia wydania przesyłki; 3) szkód niedających się z zewnątrz zauważyć - od dnia protokolarnego ustalenia szkody; 4) zapłaty lub zwrotu należności - od dnia zapłaty, a (...)

Kupowanie prezentów. Na co uważać?

Kupowanie prezentów. Na co uważać?

podlega reklamacji. Takie informacje są równie bezprawne, jak wmawianie klientom, że po odejściu od kasy reklamacji się nie uwzględnia czy można zwrot towaru, internet, sprzedawca, (...)

Firma kurierska nie chce uznać reklamacji za zniszczony towar.

Firma kurierska nie chce uznać reklamacji za zniszczony towar.

między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem. Również w takim przypadku zasadnym będzie dysponowanie oświadczeniem kupującego. Warto zatem uzyskać od kupującego takie oświadczenie (...)

Reklamacje na nowych zasadach

Reklamacje na nowych zasadach

Od 1 stycznia 2023 r. zmieniły się przepisy dotyczące reklamacji. Można je składać albo z tytułu niezgodności z umową, albo na podstawie gwarancji. To do konsumenta należy wybór, z (...)

Rozliczenie uznanej reklamacji

Rozliczenie uznanej reklamacji

niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów (...)

Reklamcja nienależycie wykonanej usługi

Reklamcja nienależycie wykonanej usługi

odzieży jest umową o dzieło, zgodnie z art. 638 kodeksu cywilnego regulującym ten typ umowy, zasady reklamacji usługi pralniczej są co do zasady takie same jak zasady reklamacji zakupionych (...)

Zasady realizacji uprawnień z rękojmi

Zasady realizacji uprawnień z rękojmi

pod tym, jednocześnie informuje mnie, że chodzi mu głównie o przyjęcie go do reklamacji. Ja towar przyjmuje i nie bardzo rozumiem czemu klientowi tak zależy na tym przyjęciu w dniu

Gwarancja a oryginalne opakowanie

Gwarancja a oryginalne opakowanie

umową sprzedawca będzie dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, w tym przypadku producenta, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny (...)

Uszkodzony towar - odstąpienie od umowy

Uszkodzony towar - odstąpienie od umowy

umowy przewozu za ubytek przesyłki i związane z tym odszkodowanie odbywa się najpierw na zasadzie reklamacji, a po uznaniu jej za bezskuteczną (gdy po upływie trzech miesięcy od doręczenia (...)

Rekompensata od operatora telefonii komórkowej

Rekompensata od operatora telefonii komórkowej

pisemnej. Operator ma 30 dni na odpowiedź. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została uwzględniona. (...)

Reklamacje. Zobacz co się zmieni

Reklamacje. Zobacz co się zmieni

25 grudnia zmieniają się regulacje dotyczące reklamacji. Przypominamy jakie mamy prawa, gdy produkt kupiony w sklepie jest wadliwy. Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - (...)

Reklamacja przesyłki sądowej

Reklamacja przesyłki sądowej

adresata – reklamującego, rodzaj reklamowanej przesyłki, uzasadnienie reklamacji, kwotę odszkodowania w przypadku, gdy reklamujący żąda odszkodowania, podpis reklamującego.  Reklamację (...)

Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

  Problemy z reklamacją obuwia często są wynikiem tego, iż klienci nie znają swoich praw, co skrupulatnie wykorzystują sprzedawcy. Co więcej, przepisy regulujące kwestię reklamacji u sprzedawcy

Skutki działania bez umocowania

Skutki działania bez umocowania

zamówień, reklamacji itp. Ochrony tej klient może zostać pozbawiony jedynie w razie ustalenia, że przy zawieraniu umowy wiedział o tym, iż zawiera ją z osobą nie umocowaną do takich działań, (...)

Sposób zgłoszenia reklamacji

Sposób zgłoszenia reklamacji

reklamacji złożonej na piśmie, gdy klient korzysta z prawa gwarancji bądź rękojmi. gwarancja, rękojmia, towar, wada, zgłoszenie, ustnie, pisemnie

Okres przechowywania danych przez bank

Okres przechowywania danych przez bank

objętych postępowaniem karnym albo podatkowym - przez 5 lat od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowanie zostały ostatecznie zakończone, spłacone

Zmiana lotniska a odszkodowanie

Zmiana lotniska a odszkodowanie

, że nastąpiło znaczne opóźnienie, a więc można żądać odszkodowania od przewoźnika na podstawie rozporządzenia nr 261/2004/WE z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania (...)

Reklamacja towaru

Reklamacja towaru

roszczeń z tytułu wady towaru. Rozpatrzenie reklamacji (rękojmii) należy do sprzedawcy. Może on korzystać z opinii producenta w tym zakresie, lecz do niego należy decyzja i on ponosi odpowiedzialność (...)

Odpowiedź na reklamację usługi telekomunikacyjnej

Odpowiedź na reklamację usługi telekomunikacyjnej

lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne; 7) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego dostawcę usług, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska. 3. W przypadku odmowy uznania reklamacji (...)

Zatajenie informacji o właściwości produktu

Zatajenie informacji o właściwości produktu

ponoszę finansową odpowiedzialność. Pierwszy wyrok został wydany w postępowaniu nakazowym, w Sądzie Rejonowym, a drugi w wyniku wniesienia sprzeciwu od nakazu zapłaty - w postępowaniu zwykłym w (...)

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady

Rękojmia - czyli co? Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od

1

2

3