reklama i konkurencja Wyszukiwarka e-prawnik.pl


Kiedy reklama jest nieuczciwa?

Kiedy reklama jest nieuczciwa?

godności człowieka,  reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabyc nieuczciwa konkurencja, reklama, konkurencja, czyn (...)

Reklama treści erotycznych

Reklama treści erotycznych

reklama stanowi czyn nieuczciwej konkurencji? reklama, treści, zawartość, erotyczna, dozwolona konkurencja, przedsiębiorca, warunki, konsument, działalność gospodarcza

Wysyłanie reklam pocztą i przez e-mail

Wysyłanie reklam pocztą i przez e-mail

środków przekazu informacji - art. 16 ust. 1 pkt 1 i 5 u.z.n.k.), w indywidualnych przypadkach nie można wykluczyć odpowiedzialności właśnie za taki czyn. reklama, spam, e-mail, nieuczciwa (...)

Jakie rodzaje reklam są zakazane oraz kiedy reklama stanowi czyn nieuczciwej konkurencji?

Jakie rodzaje reklam są zakazane oraz kiedy reklama stanowi czyn nieuczciwej konkurencji?

najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania nowych klientów. Duże znaczenie ma reklama w środkach masowego przekazu. Ostatnio coraz częściej można ją zobaczyć w int reklama, czyn, (...)

Sponsorowanie klubu sportowego

Sponsorowanie klubu sportowego

reklamę jest ustalenie znaczenia pojęć "reklama publiczna" i "reklama niepubliczna". Reklama publiczna, zaliczana w całości do kosztów uzyskania przychodów, to między innymi (...)

Roznoszenie ulotek blisko konkurencji

Roznoszenie ulotek blisko konkurencji

godności człowieka, 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi, 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów (...)

POS TV a reklama alkoholu i papierosów

POS TV a reklama alkoholu i papierosów

reklamę ze względu na innowacyjność POS TV zachęcając tym samym do zakupu. Zwracamy uwagę, iż przepisy art. 12 pkt 4 ustawy o tytoniu jest interpretowany rygorystycznie. reklama piwa, reklama (...)

Reklama alkoholu

Reklama alkoholu

dzienników i czasopism;5) na słupach i tablicach reklamowych i innych stałych i ruchomych powierzchniach wykorzystywanych do reklamy, chyba że 20% powierzchni reklamy zajmować (...)

Sponsoring forum przez spółkę z o.o.

Sponsoring forum przez spółkę z o.o.

będzie jednym z dokumentów potwierdzających poniesione wydatki (obok w szczególności umowy sponsoringu i dowodów wpłat). sponsoring, koszty reprezentacji i reklamy, reklama limitowana, (...)

Sądowa kontrola decyzji i postanowień wydawanych przez Prezesa UOKiK

Sądowa kontrola decyzji i postanowień wydawanych przez Prezesa UOKiK

, urząd ochrony konkurencji i konsumentów, koncentracja przedsiębiorcó, konkurencja, konsument, zbiorowe interesy konsumentów

Jakie kary są nakładane na przedsiębiorców za naruszenie reguł konkurencji?

Jakie kary są nakładane na przedsiębiorców za naruszenie reguł konkurencji?

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów UOKiK może nakładać na przedsiębiorców kary pieniężne za naruszenia reguł konkurencji. Przyjmuje się bowiem, iż konkurencja (...)

Jakie praktyki ograniczające konkurencję są zakazane?

Jakie praktyki ograniczające konkurencję są zakazane?

Dlaczego i jak jest chroniona konkurencja? Już art. 9 ustawy - Prawo przedsiębiorców zobowiązuje ogólnie przedsiębiorców do wykonywania działalności gospodarcze zgodnie

Umieszczenie reklamy na chodniku

Umieszczenie reklamy na chodniku

należy rozumieć nie tylko powierzchnię drogi, ale także określoną przestrzeń nad tą powierzchnią. reklama, droga, chodnik

Pop-up na cenzurowanym

Pop-up na cenzurowanym

Chcesz ją zignorować, a ona odsyła cię do innej strony? Tracisz czas i pieniądze na instalację programów mających cię przed nią uchronić? Internetowa reklama bywa uciążliwa - UOKiK (...)

Reklama i promocja piwa

Reklama i promocja piwa

trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zgodnie z którą zabrania się reklamy i promocji na obszarze kraju napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama (...)

Oferta a zaproszenie do składania ofert

Oferta a zaproszenie do składania ofert

, że reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. Przy ocenie reklamy wprowadzającej (...)

Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

konsumentów, sąd antymonopolowy, urząd ochrony konkurencji i konsumentów, wzorce umowne, konsument, konkurencja

Decyzje wydawane w sprawach koncentracji przedsiębiorców

Decyzje wydawane w sprawach koncentracji przedsiębiorców

;w. Zasady te omówione zostały szczegółowo w poradzie konkurencja, prawo konkurencji, koncentracja przedsiębiorców, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzja, koncentracja

Taryfy dla gospodarstw domowych jeszcze w 2009 roku

Taryfy dla gospodarstw domowych jeszcze w 2009 roku

wzmocniona pozycja odbiorcy końcowego, konkurencja oraz pozycja i uprawnienia organu regulacyjnego.Rynek energii elektryczne taryfa, energia, energetyka, konsumenci energii, gospodarstwa domowe, (...)

Pomoc publiczna - kto i kiedy może ją uzyskać?

Pomoc publiczna - kto i kiedy może ją uzyskać?

słabszych, daje bogactwo lepszym, a na pewno silniejszym i zapewnia harmonię w obrocie handlowym. A pomoc publiczna może ten mechanizm tylko znieksz pomoc publiczna, dotacje, administracja, de minimis

Konkurencja na rynkach lokalnych

Konkurencja na rynkach lokalnych

  Kilkadziesiąt postępowań wyjaśniających, ponad 20 antymonopolowych i blisko 20 wydanych decyzji - to wynik działań Urzędu podjętych w 2008 roku w sprawie przedsiębiorców naruszających

Przekazanie i zużycie towarów i usług na cele reprezentacji i reklamy a VAT

Przekazanie i zużycie towarów i usług na cele reprezentacji i reklamy a VAT

reprezentacji i reklamy podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT na mocy wyraźnego zapisu ustawowego. Od chwili wejścia Polski do Unii zapisu takiego brak, co nie oznacz przekazanie, zużycie towarów i (...)

Odliczenie VAT od zakupów na reklamę

Odliczenie VAT od zakupów na reklamę

dopiero po zakończeniu roku podatkowego. W ustawie zaś o podatku od towarów i usług, mowa jest, że podatnik nie może obniżyć podatku należnego o naliczony w odniesieniu do towarów i usług, (...)

KRRiT skontroluje wideo w sieci?

KRRiT skontroluje wideo w sieci?

, reklama, reklama w sieci

Reklamy piwa dopiero przed północą

Reklamy piwa dopiero przed północą

;łnocą. Według resortu zdrowia reklamy piwa mają negatywny wpływ na młodzież. Dlatego postanowiono, żeby pojawiały się one w telewizji o trzy godziny później niż obecnie reklama, reklama (...)

Jak złożyć wniosek leniency?

Jak złożyć wniosek leniency?

jej wymiaru, jeżeli przyzna się do udziału w porozumieniu i przedstawi Urzędowi informacje i dowody wskazujące na i ochrona konkurencji, kara, konkurencja, leniency, program leniency, (...)

Walka z nielegalnymi praktykami rynkowymi

Walka z nielegalnymi praktykami rynkowymi

Zgodnie z zapowiedziami wicepremiera, ministra rolnictwa i rozwoju wsi Henryka Kowalczyka wzmacniane są działania w zakresie wykrywania nielegalnych praktyk rynkowych. Współpraca IJHARS i

Zakaz podbierania pracowników - klauzule umowne oraz ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Zakaz podbierania pracowników - klauzule umowne oraz ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

konkurencja, klauzula, przejmowanie pracowników, kradzież pracowników

1

2

3

4

5

...

6