regulamin pracy przedstawiciela Wyszukiwarka e-prawnik.pl
dotychczasowych stosunkach pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5. § 2. Za zobowiązania wynikające ze stosunku pracy, powstałe przed przejściem części zakładu pracy na innego pracodawcę, (...)
Regulamin pracy i regulamin wynagradzania
pod uwagę w/w stwierdzenia, pracownik nie musi się podpisywać na takim regulaminie. regulamin, wynagrodzenie, regulamin wynagradzania, regulamin pracy
Uzgodnienie regulaminu przyznania środków z ZFŚS
warunek jest taki, aby w głosowaniu tym wzięli udział przedstawiciele całej załogi danego zakładu pracy, a więc wszyscy pracownicy zatrudnieni w tym zakładzie pracy. obowiązek, świadczenie, (...)
przewidzianych albo wynikających z właściwości czynności prawnej, można dokonać czynności prawnej przez przedstawiciela.§ 2. Czynność prawna dokonana przez przedstawiciela w granicach (...)
: a) ustalenie istnienia, nawiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy, o uznanie bezskuteczności wypowiedzenia stosunku pracy, o przywrócenie do pracy i przywrócenie poprzednich warunków (...)
Kodeks postępowania administracyjnego
organ administracji publicznej wyznacza dla osoby nieobecnej przedstawiciela uprawnionego do działania w postępowaniu do czasu wyznaczenia dla niej przedstawiciela przez sąd. Strona Rozdział (...)
Ustalanie treści regulaminu wynagradzania
, chodzi nie tylko o czynności z zakresu indywidualnego prawa pracy, np. dotyczące nawiązania stosunku pracy, zmiany jego treści czy też rozwiązania go, lecz także o czynności z zakresu zbiorowego (...)
, zakład pracy bez wypowiedzenia warunków pracy uprawniony jest do jednostronnego określenia rozkładu czasu pracy. A zatem wydaje się, że możliwe jest „wycofanie” regulaminu (...)
Wymagania co do treści regulaminu pracy
ustawowych zwolnień itp. Mam wrażenie, że jest to przepisywanie kodeksu pracy. Czy powinienem umieścić klauzulę, że niniejszy regulamin zastępuje poprzedni? Regulamin pracy w (...)
przedstawiciela ustawowego; gdy osoba przebywająca w szpitalu w sposób rażący narusza regulamin porządkowy, a nie zachodzi obawa, że odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń (...)
określonych o rodzaju przydzielonej skazanemu pracy, jego stosunku do pracy oraz o tym, czy skazany przestrzegał porządku prawnego, jak również o zakończeniu wykonywania pracy. (...)
Zawieszenie postanowień regulaminu pracy
pracy jest elementem indywidualnego stosunku pracy w tym znaczeniu, że wszelkie modyfikacje układu nie od razu pozbawiają pracownika prawa do świadczenia (tak: Uchwała Sądu Najwyższego - Izba (...)
Rezygnacja z regulaminu pracy i wynagradzania
niż 20 pracowników nie tylko nie musi, ale również nie może wydać regulaminu pracy. Pracodawca powinien więc zrezygnować ze stosowania regulaminu pracy. Natomiast regulamin wynagradzania (...)
Co to jest regulamin pracy i kiedy należy go przygotować?
Regulamin pracy jest to akt, który ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Kiedy należy przygotować regulamin (...)
przysługiwałby dodatek do wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, nawet gdyby w kolejnym tygodniu Pan skrócił mu ten czas pracy. W opisanej sytuacji rozwiązaniem mógłby być system równoważnego czasu (...)
Regulamin pracy jest to akt, który ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Regulamin pracy wprowadza (...)
Regulamin wynagradzania a umowa o pracę
przepisów kodeksu pracy zawarta jest w art. 9 kp, którego treść brzmi: ilekroć w Kodeksie pracy jest mowa o prawie pracy, rozumie się przez to przepisy Kodeksu pracy (...)
Termin wprowadzenia regulaminu pracy
§ 1 kodeksu pracy, regulamin pracy wprowadza się, jeżeli w zakresie organizacji i porządku w procesie pracy nie obowiązują w zakładzie pracy postanowienia układu zbiorowego (...)
staliście się Państwo stronami stosunku pracy, regulamin pracy natomiast stanowi integralną część Pana/Pani stosunku pracy. Nie można stwierdzić tak kategorycznie, iż owa (...)
, odpłatności świadczonej pracy, podporządkowaniu pracodawcy, osobistym wykonywaniu pracy przez pracownika, pozostawaniu pracownika w dyspozycji pracodawcy, świadczeniu pracy na ryzyko (...)
Przebywanie na terenie zakładu pracy
terenie zakładu pracy po godzinach pracy. praca, zakład pracy, czas pracy, pracodawca, przebywanie na terenie zakładu, regulamin
, a przedstawiciel przedkłada sądowi pisemne upoważnienie.§ 3. Sąd dopuszcza przedstawiciela organizacji społecznej, jeżeli leży to w interesie wymiaru sprawiedliwości.Art. 91. Dopuszczony do udziału (...)
przedstawiciela ustawowego, a jeżeli przedstawiciel powziął wiadomość o urodzeniu się dziecka dopiero później - sześć miesięcy od dnia, w którym tę wiadomość powziął. § 2. Jeżeli przedstawiciel (...)
Wydawanie regulaminów zakładowych pracownikom
otrzymałem do wglądu regulamin zakładu oraz regulamin płac. W obu przypadkach były to wydruki komputerowe bez żadnego podpisu dyrektora, prezesa, zarządu lub tym podobnych. Oba regulaminy nie (...)
Diety dla przedstawiciela handlowego
miał możliwość wykonywania zadań, wliczając w to czas dojazdu do miejsca ich wykonywania, w ramach umówionej dobowej i tygodniowej normy czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym. podróż, (...)
Dobowy odpoczynek a praca w nocy
postanowienia układów zbiorowych pracy i innych opartych na ustawie porozumień zbiorowych, regulaminów i statutów określających prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Następnie (...)
Nazwanie systemu czasu pracy w regulaminie
wystarczy podać obowiązujący czas pracy w poszczególnych dniach wraz z konkretnymi godzinami rozpoczęcia i zakończenia pracy? Art. 104 [1] kodeksu pracy stanowi, iż regulamin (...)
Przebywanie na terenie zakładu
niezwykle trudne i zależy od konkretnych okoliczności. Wskazać należy, że art. 104[1] § 1 kodeksu pracy stanowi, że regulamin pracy, określając prawa i obowiązki pracodawcy i (...)
sytuacji rodzaj pracy lub jej organizacja uzasadniają wprowadzenie równoważnego czasu pracy, będą decydować strony układu zbiorowego pracy lub pracodawca i zakładowa organizacja (...)
Świadczenie urlopowe z KN a inne świadczenia
prawa pracy o równym traktowaniu w zatrudnieniu, pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu (...)