prawo konkurencji Wyszukiwarka e-prawnik.pl


Jak obejść zakaz konkurencji?

Jak obejść zakaz konkurencji?

zakazem, wynagrodzenie powinno być wyższe. Jak wskazuje się w doktrynie: wysokość odszkodowania powinna pozostawać w związku z rozmiarem dolegliwości zakazu konkurencji dla pracownika. Zakaz konkurencji (...)

Decyzje wydawane w sprawach koncentracji przedsiębiorców

Decyzje wydawane w sprawach koncentracji przedsiębiorców

;w. Zasady te omówione zostały szczegółowo w poradzie konkurencja, prawo konkurencji, koncentracja przedsiębiorców, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzja, koncentracja

Czy należy przestrzegać prawa konkurencji podczas epidemii koronawirusa?

Czy należy przestrzegać prawa konkurencji podczas epidemii koronawirusa?

gospodarczej, np. w postaci zakłóceń w funkcjonowaniu łańcucha dostaw, nadprzeciętnego popytu na niektóre to UOKiK, konkurencja, ochrona konkurencji, prawo konkurencji, epidemia, (...)

Zakaz konkurencji - nie określenie odszkodowania

Zakaz konkurencji - nie określenie odszkodowania

rozliczeniem, a dla pracodawcy będzie ono jednym ze środków dowodowych. Jednakże inna sprawa ma miejsce w przypadku zakazu konkurencji, który obowiązuje przecież po ustaniu stosunku pracy. (...)

Ustalenie zakresu działalności konkurencyjnej pracownika

Ustalenie zakresu działalności konkurencyjnej pracownika

) przebieg dotychczasowego zatrudnienia.  Pracodawca ma prawo żądać od pracownika podania, niezależnie od danych osobowych, o których powyżej także: 1) innych danych osobowych pracownika, (...)

Odszkodowanie za szkody związane z naruszeniem konkurencji

Odszkodowanie za szkody związane z naruszeniem konkurencji

dominującej będą mogli domagać się odszkodowania za poniesione straty. Z powództwem do sądu będą mogli wystąpić odszkodowanie, konkurencja, prawo konkurencji, przedsiębiorca, UOKiK, (...)

Jak domagać się odszkodowania za straty w wyniku antykonkurencyjnych praktyk?

Jak domagać się odszkodowania za straty w wyniku antykonkurencyjnych praktyk?

, odszkodowanie, Komisja Europejska, decyzja, konkurencja, prawo konkurencji, przedsiębiorca, UOKiK, pozew, roszczenie, kartel

Czyn nieuczciwej konkurencji w zamówieniach publ

Czyn nieuczciwej konkurencji w zamówieniach publ

nieuczciwej konkurencji należy stwierdzić, iż takiej takie określenie wskazuje na popełnienie czynu nieuczciwej konkurencji (Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z (...)

Zakazane nadużywanie przez przedsiębiorstwo pozycji dominującej...

Zakazane nadużywanie przez przedsiębiorstwo pozycji dominującej...

, konkurencja, rynek produktów leczniczych, eksport równoległy, GlaxoSmithKline, sprawa C-468/06, C-478/06, orzeczenie ETS, wspólnotowe prawo konkurencji, UE, WE

Czy umowa o zakazie konkurencji wygasa z dniem przejęcia firmy przez nowego pracodawcę,

Czy umowa o zakazie konkurencji wygasa z dniem przejęcia firmy przez nowego pracodawcę,

sposób odrębnie umowa o zakazie konkurencji będzie nadal obowiązywała. Z dosłownego brzmienia art. 1011 §1 k.p. wynika, że skoro kwestię zakazu konkurencji reguluje osobna umowa, (...)

Zakaz konkurencji wspólnika w spółce z o.o.

Zakaz konkurencji wspólnika w spółce z o.o.

równocześnie skutki naruszenia takiego zakazu. Opisana powyżej sytuacja nie może być również kwalifikowana jako czyn nieuczciwej konkurencji w myśl ustawy o zwalczeniu nieuczciwej konkurencji. (...)

Kodeks spółek handlowych

Kodeks spółek handlowych

mających prawo prowadzenia spraw spółki. § 2. Odwołać prokurę może każdy wspólnik mający prawo prowadzenia spraw spółki. Art. 42. Jeżeli w sprawach nieprzekraczających zwykłych czynności (...)

Prawo do nazwy firmy

Prawo do nazwy firmy

firmy może być chroniona na dwa podstawowe sposoby. Pierwszym z  nich jest ochrona nazwy jako dobra osobistego, drugim ochrona nazwy przed czynami nieuczciwej konkurencji. Prawo do firmy

Zakres przedmiotowy zakazu konkurencji po ustaniu stosunku pracy

Zakres przedmiotowy zakazu konkurencji po ustaniu stosunku pracy

interpretowane rozszerzająco. Pracodawca nie może więc w sposób dowolny określić zakresu zakazu konkurencji. Nie może być to zakres wykraczający poza przedmiot działalności pracodawcy. Zupełny (...)

Umowa zlecenie a zakaz konkurencji

Umowa zlecenie a zakaz konkurencji

praktycznie dowolnej treści (byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się naturze stosunku prawnego, ustawie ani zasadom współżycia społecznego), dlatego jeśli klauzula zakazu konkurencji (...)

Zakaz działalności konkurencyjnej w spółce z o.o.

Zakaz działalności konkurencyjnej w spółce z o.o.

uwzględnieniem przepisów Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o nieuczciwej konkurencji, która zakazuje podejmowania czynów nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z jej postanowieniami, czynem nieuczciwej (...)

Ochrona wzoru przemysłowego niezastrzeżonego

Ochrona wzoru przemysłowego niezastrzeżonego

konkurencyjnej może zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z artykułem 13 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji „czynem nieuczciwej konkurencji jest naśladowanie (...)

Kontrola UOKiK

Kontrola UOKiK

protokole. Kontrola UOKiK, uprawnienia kontrolowanego, upoważnienie, sposób przeprowadzenia kontroli, urząd ochrony konkurencji i konsumentów, kontrola urzędu

Złamanie umowy lojalnościowej

Złamanie umowy lojalnościowej

też określenie ewentualnych konsekwencji zależy od treści samej umowy. umowa lojalnościowa, naruszenie zakazu konkurencji, przejście do innej firmy, prawo pracy

Nowe prawo antymonopolowe - nowelizacja przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

Nowe prawo antymonopolowe - nowelizacja przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

konkurencji, stanowiących niewątpliwie motor napędowy dla rozwoju i postępu gospodarczego w państwie.  Mając na uwadze wzmocnienie ochrony rynku przed kartelami oraz ostrzeganie konsument&oacu (...)

Odmowa podpisania umowy lojalnościowej

Odmowa podpisania umowy lojalnościowej

stanowi inaczej albo ustał stan tajemnicy. praca, umowa, umowa lojalnościowa, prawo pracy, zatrudnienie, konkurencja

Metki odzieżowe

Metki odzieżowe

konkurencji z art. 3 ust. 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), bądź jako oznaczenie towaru wprowadzające w błąd odbiorców co do istotnych właściwości towaru (co stanowi stypizowany (...)

Wysyłanie reklam pocztą i przez e-mail

Wysyłanie reklam pocztą i przez e-mail

informacje stowarzyszeń konsumentów o najlepszych towarach, zob. E. Nowińska, M. du Vall, Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wyd. IV, Warszawa 2008). Informację handlową (...)

Użycie nazwy

Użycie nazwy "kancelaria prawna"

prawdziwe. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zawiera przepisy karne, zgodnie z którymi: Kto, umyślnie oznaczając lub wbrew obowiązkowi nie oznaczając towarów albo usług, wprowadza klientów (...)

Ograniczenia w koncentracji przedsiębiorców

Ograniczenia w koncentracji przedsiębiorców

Nowa ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów – obowiązująca od 21 kwietnia 2007 r. - określa warunki rozwoju i ochrony konkurencji oraz zasady podejmowanej w interesie

Przejrzyste kary za łamanie reguł konkurencji

Przejrzyste kary za łamanie reguł konkurencji

. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK ma możliwość nakładania na przedsiębiorców kar finansowych za praktyki ogran kary, reguły konkurencji, ochrona, przedsiębiorcy, (...)

Ochrona i podobieństwo firmy przedsiębiorcy

Ochrona i podobieństwo firmy przedsiębiorcy

, źródeł zaopatrzenia. W przypadku zaistnienia którejkolwiek z przesłanek trzeba uznać, iż prawo przedsiębiorcy do ochrony firmy zostało naruszone.   Jako że prawo do ochrony (...)

Kodeks postępowania cywilnego

Kodeks postępowania cywilnego

i uczestnicy postępowania mają prawo przeglądać akta sprawy i otrzymywać odpisy, kopie lub wyciągi z tych akt.§ 2. Strony i uczestnicy postępowania mają prawo do otrzymania z akt sprawy (...)

Marketing wielopoziomowy

Marketing wielopoziomowy

konkurencji, MLM, marketing wielopoziomowy, piramida finansowa, multilevel marketing, sprzedaż, zysk

Wysyłanie ofert handlowych faksem

Wysyłanie ofert handlowych faksem

, działania takie, można uznać również za reklamę. Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czynem nieuczciwej konkurencji jest reklama, która stanowi istotną ingerencję w (...)