pomieszczenia pracy Wyszukiwarka e-prawnik.pl
Jakie warunki powinny spełniać pomieszczenia pracy?
Pracodawca jest obowiązany zapewniać pomieszczenia pracy odpowiednie do rodzaju wykonywanych prac i liczby zatrudnionych pracowników. O jakie pomieszczenia chodzi? "Pomieszczeniem pracy" 
Jaką wysokość powinny mieć pomieszczenia z przeznaczeniem na restaurację lub karczmę? Wysokość pomieszczeń jest zależna od kilku czynników, tzn. od przeznaczenia pomieszczenia, od (...)
jest obowiązany zapewniać pomieszczenia pracy odpowiednie do rodzaju wykonywanych prac i liczby zatrudnionych pracowników. Pracodawca jest obowiązany utrzymywać obiekty budowlane i znajdujące (...)
dotychczasowych stosunkach pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5. § 2. Za zobowiązania wynikające ze stosunku pracy, powstałe przed przejściem części zakładu pracy na innego pracodawcę, (...)
Jakie ogrzewanie i wentylację należy zapewnić w pomieszczeniach pracy?
jej wykonania), nie niższą niż 14°C (287 ogrzewanie, wentylacja, pomieszczenia pracy, bhp, pracownicy, warunki pracy
Jakie warunki BHP powinny spełniać obiekty budowlane i teren zakładu pracy?
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz powierzenie wykonywania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy specjalistom warunki BHP, obiekty budowlane, teren zakładu pracy, pracodawca, pracownik (...)
Wymogi dotyczące wysokości pomieszczeń
pomieszczenia w indywidualnych domachrekreacyjnych2,2 m*)Pomieszczenia do pracy **), nauki i innych celów, w których niewystępują czynniki uciążliwe lub szkodliwe dla zdrowia,przeznaczone (...)
Minimalna powierzchnia w biurze dla pracownika
najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.). Wysokość pomieszczenia stałej pracy (...)
Ochrona najemcy przed wynajmującym
umowa najmu pomieszczenia baru nie uwzględnia w swoim zapisie pomieszczenia kuchni i magazynu, które są przedmiotem umowy najmu drugiej firmy (restauracja) mieszczącej się pod tym samym adresem, (...)
Maksymalna temperatura w warsztacie samochodowym
Ogólne przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.2003.169.1650.), pomieszczenia pracy i ich wyposażenie powinny zapewniać pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy. (...)
Wydzielenie pomieszczeń socjalnych dla pracowników
higienicznosanitarnego jest odpowiednia dla danego zakładu pracy, bądź celem przeprowadzenia przez Państwową Inspekcję Pracy kontroli, czy przeznaczone przez pracodawcę pomieszczenie spełnia (...)
Nasłonecznienie w miejscu pracy
uzyskał zgodę właściwego wojewódzkiego inspektora sanitarnego wydaną w porozumieniu z okręgowym inspektorem pracy. A przez pomieszczenia stałej pracy rozumie się pomieszczenie, w którym (...)
Zmiana sposobu użytkowania lokalu
obowiązujących. Wymóg wysokości 2,2 m w pomieszczeniu wynika z przepisów prawa budowlanego (konkretnie z rozporządzenia o warunkach technicznych budynków), zgodnie z którymi, pomieszczenia przeznaczone (...)
nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne w odpowiednim zakładzie pracy, placówce służby zdrowia, opieki społecznej, organizacji lub instytucji niosącej pomoc charytatywną (...)
urządzenia techniczne niezbędne do wykonywania działalności związkowej w zakładzie pracy. Zakładowej organizacji związkowej oraz pracodawcy przysługuje prawo wystąpienia do sądu pracy z (...)
nieruchomości gruntowej. 1Wyrok Sądu Najwyższego -Izba Pracy, Ubezpieczeo Społecznych i Spraw Publicznych z dnia 7 marca 2003 r., III RN 29/2002, LexPolonica nr 359443 lokal, mieszkalny, (...)
samodzielności, starosta będzie brał pod uwagę jego przeznaczenie (funkcję) i przepisy (budowlane oraz inne) dotyczące lokali o takich właśnie funkcjach. W skład samodzielnego lokalu mogą wchodzić pomieszczenia
mieszkania albo o przyznaniu mieszkania jednemu z małżonków, jeżeli drugi małżonek wyraża zgodę na jego opuszczenie bez dostarczenia lokalu zamiennego i pomieszczenia zastępczego, o ile podział (...)
określonych o rodzaju przydzielonej skazanemu pracy, jego stosunku do pracy oraz o tym, czy skazany przestrzegał porządku prawnego, jak również o zakończeniu wykonywania pracy. (...)
zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń. Rozpoczęcie prowadzenia działalności (...)
Kompetencje inspektora nadzoru budowlanego
państwowej, takimi jak: Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Handlowa, Państwowa Służba Ochrony Zabytków. W ramach swojej działalności PINB prowadzi postępowania administracyjne w sprawach (...)
Kodeks postępowania administracyjnego
sprawach dotyczących prowadzenia zakładu pracy - według miejsca, w którym zakład pracy jest, był lub ma być prowadzony, 3) w innych sprawach - według miejsca zamieszkania (siedziby) w kraju, (...)
wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.Art. 116. § 1. Jeżeli skutki czynności prawnej mają powstać w oznaczonym terminie, stosuje (...)
kontrolowanego. W razie konieczności dokonania kontroli w dniach wolnych od pracy lub poza godzinami pracy, kontrolowany wydaje niezbędne polecenia na żądanie kontrolującego. Kontrolujący ma (...)
Czas pracy w Rolnej Spółdzielni Produkcyjnej
jednostce (brak jest wydzielonego pomieszczenia na przerwę w pracy, pracodawca nie dostarcza odzieży ochronnej, wody). Czy Zarząd Spółdzielni posiada pełną dowolność w regulacji czasu pracy (...)
Wymogi instalacji urządzenia RTG
pomieszczenia w postaci wentylacji grawitacyjnej lub mechanicznej dającej 1,5wymiany powietrza w ciągu godziny, . należy stworzyć bezpieczne miejsce pracy dla osoby obsługującej aparat w postaci (...)
Zbyt długie przerwy na palenie tytoniu w pracy
wydzielenia odrębnego odpowiedniego pomieszczenia na palarnię. U palących pracowników suma czasu spędzonego na paleniu papierosów wynosi do 20% czasu pracy w dniu pracy. Jakie sankcje (...)
Praktyki zawodowe dla uczniów a pracodawca
pracy, odzież, obuwie robocze i środki ochrony indywidualnej oraz środki higieny osobistej przysługujące na danym stanowisku pracy pracownikom, zgodnie z odrębnymi przepisami, pomieszczenia (...)
Powierzchnia biurowa dla pracownika
ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Według § 2 pkt.4 rozporządzenia „pomieszczeniem stałej pracy” jest to pomieszczenie pracy, w którym łączny czas przebywania (...)
Palenie papierosów w miejscu pracy
Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy palenie tytoniu w zakładach pracy jest dozwolone wyłącznie w odpowiednio przystosowanych pomieszczeniach