nieodebranie towaru z naprawy Wyszukiwarka e-prawnik.pl


Nieudana reklamacja kamery a gwarancja jakości

Nieudana reklamacja kamery a gwarancja jakości

gwarancji? Jak wynika z opisu sytuacji postanowił Pan skorzystać w opisanej sytuacji z instytucji gwarancji. W przypadku skorzystania z tej formy reklamowania wad sprzętu elektronicznego, (...)

Nieodebranie rzeczy z serwisu a porzucenie

Nieodebranie rzeczy z serwisu a porzucenie

wyroku z dnia 6 października 2005 r. (XVII AmC 71/2004). Jak czytamy w uzasadnieniu do tego wyroku "(...) nieodebranie sprzętu [z naprawy] w terminie nie może być poczytane za jego (...)

Sposób załatwienia reklamacji

Sposób załatwienia reklamacji

niemożność świadczenia. Np. gdyby konsument zażądał w piśmie naprawy towaru, sprzedawca nie odpowiedział w ciągu 14 dni, to odmowa naprawy byłaby zasadna tylko wtedy, gdy naprawa (...)

Odstąpienie od umowy przez konsumenta

Odstąpienie od umowy przez konsumenta

czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia”. Wydaje się w opisanym przypadku, że miał Pan podstawy do zastosowania tego przepisu, gdyż niezgodność towaru (...)

Umowa komisu a rękojmia

Umowa komisu a rękojmia

czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W związku z odesłaniem w komentowanym artykule do umowy sprzedaży komisowej zawartej z konsumentem (...)

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

Opłata przy reklamacji z tytułu gwarancji

zalany. Przesłaliśmy do klienta pismo z odmową wykonania naprawy w ramach gwarancyjnych wraz z wyceną naprawy płatnej oraz z zapisem naszego regulaminu, że w przypadku rezygnacji (...)

Zwrot uszkodzonego towaru przez klienta.

Zwrot uszkodzonego towaru przez klienta.

widoczna podczas obioru rzeczy, kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi w związku z powyższymi nieprawidłowościami – sytuacja taka jest jednak rzadka. W przypadku wydania towaru (...)

Sprzedający nie chce wymienić wadliwego sprzętu.

Sprzedający nie chce wymienić wadliwego sprzętu.

będzie Pan swoich roszczeń z tytułu rękojmi, czy z gwarancji. Aby ustalić, która z tych dwóch podstaw jest bardziej korzystna, powinien Pan zapoznać się z treścią (...)

Fachowiec źle wykonał swoją pracę-jak domagać się odszkodowania?

Fachowiec źle wykonał swoją pracę-jak domagać się odszkodowania?

sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z art. 10. ust. 1 ww. ustawy sprzedawca (w tym wypadku wykonawca) odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia (...)

Nieodebranie zamówionego towaru

Nieodebranie zamówionego towaru

odbioru bramy. Jeżeli, zgodnie z umową termin został wyznaczony w sposób określający datę odbioru, po upływie tej daty (o ile oczywiście w międzyczasie nie dokonano innych uzgodnień) kontrahent

Nieodebranie sprzętu reklamowanego

Nieodebranie sprzętu reklamowanego

ustnie. Jeśli zaś klient nie korzystał z uprawnień z tytułu rękojmi wówczas należy przyjąć, że od początku wiązał go z serwisem stosunek zobowiązaniowy w postaci umowy (...)

Przedawnienie uprawnień z tytułu reklamacji

Przedawnienie uprawnień z tytułu reklamacji

upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, przy czym przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu dwóch lat od wydania towaru (...)

Wniesienie roszczenia z tytułu gwarancji

Wniesienie roszczenia z tytułu gwarancji

Proszę o informację, czy firma usługowa świadcząca naprawy gwarancyjne na podstawie umowy z Producentem, w przypadku odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji (np. w przypadku uszkodzeń

Niezgodność towaru z umową - realizacja roszczeń

Niezgodność towaru z umową - realizacja roszczeń

, a karta gwarancyjna unieważniona - moim zdaniem niesłusznie. W związku z tym skierowałam do sprzedającego kolejną reklamację, tym razem w oparciu o przepisy o niezgodności towaru z (...)

Gwarancja i rękojmia dla przedsiębiorcy

Gwarancja i rękojmia dla przedsiębiorcy

tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Roszczenie z tytułu rękojmi powstaje w stosunku do sprzedawcy towaru. W ramach rękojmi kupujący (...)

Niezgodność towaru z umową

Niezgodność towaru z umową

faktycznym mamy do czynienia właśnie z taką sytuacją, ponieważ płyta pękła w ciągu 2 miesięcy od chwili wydania towaru. W takim przypadku może Pani żądać nieodpłatnej naprawy (...)

Gwarancja na urządzenie wbudowane

Gwarancja na urządzenie wbudowane

sprzedawcy rzeczy, z uwagi na fakt, iż jest to urządzenie wbudowane. Z kolei gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu (...)

Zepsuty sprzęt AGD a uprawnienia gwarancyjne

Zepsuty sprzęt AGD a uprawnienia gwarancyjne

on ulec przedłużeniu. Ma to miejsce w sytuacji faktycznej niemożności korzystania z rzeczy ze względu na wadę rzeczy i konieczność oddania rzeczy do serwisu w celu wykonania naprawy urządzenia. W (...)

Przedawnienie roszczeń z umowy o dzieło

Przedawnienie roszczeń z umowy o dzieło

konsumenta wobec wykonawcy: a/ z tytułu wad dotychczas wykonanych prac, b/ z tytułu utraconych korzyści z powodu nie wykonania umowy? Proszę o wskazanie orzecznictwa.   Zgodnie (...)

Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową

Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową

nowy, zgodny z umową.Widoczne jest jednak, że na tle zgodności towaru z umową powstał spór, skoro sprzedawca chce zbadać, czy problemy wynikają z cech sprzedanego akumulatora, (...)

Zwrot wycofanego z obrotu towaru

Zwrot wycofanego z obrotu towaru

sprzedane przychodni z odroczonym terminem płatności który jeszcze nie minął, co oznacza że do dziś nie są one zapłacone. Po otrzymaniu informacji o wycofaniu towaru z obrotu telefonicznie (...)

Czas trwania naprawy gwarancyjnej

Czas trwania naprawy gwarancyjnej

związane z naprawą pojazdu. Ramy czasowe naprawy, samochód zastępczy powinna określać umowa gwarancji. Czym innym jest natomiast rękojmia oraz odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedaż (...)

Odpowiedzialność komisanta za wady prawne rzeczy

Odpowiedzialność komisanta za wady prawne rzeczy

żądać obniżenia ceny. Jeżeli z powodu wady prawnej rzeczy sprzedanej kupujący odstępuje od umowy albo żąda obniżenia ceny, może on żądać naprawienia szkody poniesionej wskutek istnienia wady, (...)

Legalizacja urządzeń pomiarowych

Legalizacja urządzeń pomiarowych

podstawową 22% stawką podatku od towarów i usług z mocy zapisu art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535). Zatem usługi polegające (...)

Sprzedaż odzieży i biżuterii pochodzących z krajów UE w Polsce.

Sprzedaż odzieży i biżuterii pochodzących z krajów UE w Polsce.

;łfabrykatów, z wyjątkiem stosowanych w technice dentystycznej; złotem dewizowym i platyną dewizową są również przedmioty ze złota i platyny zazwyczaj niewytwarzane z tych kruszców. (...)

Reklamacja prezentu - jak i kiedy to zrobić?

Reklamacja prezentu - jak i kiedy to zrobić?

, który jest niezgodny z umową kupna. Po pierwsze będzie tak wtedy, gdy nie nadaje się on do celu, w jakim powinien być używany. Będzie tak np. z butami, w których reklamacja, (...)

Oferta a zaproszenie do składania ofert

Oferta a zaproszenie do składania ofert

świadczona usługa nie pokrywa się całkowicie z otrzymaną reklamą. Z przyczyn technicznych usługodawca nie może dostarczyć wszystkiego tego, co wstępnie reklamował (a może oferował). Kiedy (...)

Odmowa przeglądu maszyny na gwarancji

Odmowa przeglądu maszyny na gwarancji

serwisowej maszyny. Obecnie należy wykonać przegląd maszyny. Niestety firma, która sprzedała maszynę odmówiła przyjęcia maszyny do serwisu (z powodu sporu toczącego się pomiędzy nami, a dotyczącego (...)

Kraj pochodzenia na produktach importowanych

Kraj pochodzenia na produktach importowanych

, ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów albo usług, a także zatajenie ryzyka, jakie wiąże (...)