nie odebrany towar z reklamacji Wyszukiwarka e-prawnik.pl
W myśl odpowiedzi jaka widziałem w e-prawniku nie dotrzymanie terminu reklamacji jest równoważne z jej przyjęciem. Czy w związku z tym mogę żądać załatwienia reklamacji (...)
Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową
reklamacji może być potwierdzenie przyjęcia reklamacji na kopii zgłoszenia reklamacyjnego. Z uwagi na bieg terminów wiążących się z dochodzeniem roszczeń (zwłaszcza (...)
Niezgodność towaru z umową - realizacja roszczeń
towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Zakładamy, że taka właśnie sytuacja zaszła. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może (...)
Uzasadnienie odrzucenia reklamacji konsumenckiej
jest zwykle używany, właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju, towar nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego rodzaju towaru, które (...)
Gwarancja a oryginalne opakowanie
z powrotem. Czy producent ma rację? Jeżeli nie, to jakie mam podstawy prawne żądania przyjęcia reklamacji? Czy sam paragon wystarczy? Zgodnie z art. 8 ustawy o szczególnych (...)
Zasady realizacji uprawnień z rękojmi
18.12.2003. jednocześnie podpisując się pod uszkodzeniami na rewersie reklamacyjnym. Dzwonię ponownie do PIH-u i z rozmowy z miłym panem dochodzimy do wniosku że klient ma wrażenie że w okresie (...)
Koszty przesyłki przy reklamacji
związane z dochodzeniem tych roszczeń ponosi sprzedający. Brak wprost uregulowania, które umożliwiałoby sprzedawcy rozpoznającemu reklamację żądania od konsumenta zwrotu kosztów nie uwzględnionej (...)
Firma kurierska nie chce uznać reklamacji za zniszczony towar.
między z kurierem oraz okoliczności sprawy. Nie znamy niestety treści umowy jaką zawarli Państwo z kurierem, jednak jeśli domniemujemy, iż § 7 pkt 11 Regulaminu został zacytowany (...)
roszczeń z tytułu wady towaru. Rozpatrzenie reklamacji (rękojmii) należy do sprzedawcy. Może on korzystać z opinii producenta w tym zakresie, lecz do niego należy decyzja i on ponosi (...)
Od 1 stycznia 2023 r. zmieniły się przepisy dotyczące reklamacji. Można je składać albo z tytułu niezgodności z umową, albo na podstawie gwarancji. To do konsumenta należy wybór, (...)
Kupowanie prezentów. Na co uważać?
Masz prawo do reklamacji nawet wtedy, gdy upominek był w promocji lub z wyprzedaży. Nie zmieni tego wywieszona przez sprzedawcę tabliczka, na której przeczytamy, że towar przeceniony (...)
Uszkodzony towar - odstąpienie od umowy
zdecydowanie do czynienia z wadą fizyczną rzeczy, która w normalnych warunkach powoduje odpowiedzialność sprzedawcy z tytuły rękojmi za wady z Kodeksu cywilnego (jeżeli sprzedający (...)
Egzekucja na podstawie wyroku karnego i cywilnego
odszkodowanie tytułem naprawienia szkody w wyroku skazującym za kradzież, a drugi zasądzający należnośc główną za odebrany, a nie zapłacony towar z odsetkami (przy czym w (...)
konsumenta wynikające z rękojmi. Natomiast sprzedawca jest obowiązany przyjąć i załatwić reklamację dotyczącą towaru, w terminie miesiąca od dnia wykrycia wady przez konsumenta, nie później (...)
Przedawnienie uprawnień z tytułu reklamacji
tak naprawdę wada nie została usunięta), to po jakim terminie roszczenia z tego tytułu ulegają przedawnieniu? Nie napisał Pan, czy korzysta z uprawnień wynikających z (...)
nadmiernych kosztów. Zatem w pierwszej kolejności przysługiwało panu prawo naprawy lub wymiany na nowy towar, chyba, że naprawa jest niemożliwa. Skorzystał Pan już z prawa do reklamacji, (...)
Przeceniony towar nie podlega reklamacji? Poznaj swoje wyprzedażowe prawa
Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji – sprzedawca, który informuje o tym klientów – łamie prawo. Nawet rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy (...)
Upoważnienie do wykonywania czynności w lokalu
osoba nie jest upoważniona na przykład do odbioru pieniędzy za towar, to nie istnieje potrzeba ochrony takiego klienta i wówczas omawiany przepis nie ma zastosowania. Osoba czynna (...)
Zwrot uszkodzonego towaru przez klienta.
Prosimy o opinię prawną w sprawie reklamacji towaru przez klienta. W naszym stacjonarnym sklepie (działamy również przez internet), klient zakupił towar. Nie zajrzał on do pudełka czy (...)
Dostarczenie przesyłki przez kuriera
miesięcy od wydania towaru, to na sprzedawcy, a nie na konsumencie ciąży obowiązek udowodnienia, iż wada nie istniała w chwili wydania towaru, a powstała już po tym fakcie. przesyłka, (...)