czy pracodawca może wprowadzić zakaz palenia Wyszukiwarka e-prawnik.pl
Mandat za palenie na przystanku
tytoniowego. Oznacza to, że rada gminy może w drodze uchwały wprowadzić zakaz palenia papierosów np. na przystankach. Jeśli taka uchwała została podjęta, wtedy straż miejska (...)
Czy można pracownikom całkowicie zabronić palenia, również na przerwie w godzinach pracy? Pracodawca ma prawny obowiązek wyodrębnienia i urządzenia w zakładzie pracy miejsc przeznaczonych (...)
Kodeks drogowy - Prawo o ruchu drogowym
szczególności: a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia, b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w (...)
dostęp do szczególnie ważnych informacji. 2. Dla oceny, czy zakres przedmiotowy zakazu konkurencji został wystarczająco sprecyzowany, może mieć znaczenie okoliczność, czy (...)
Wprowadzenie zakazu palenia na klatce schodowej
W prywatnej kamienicy niektórzy mieszkańcy palą papierosy na klatce schodowej. Czy można wprowadzić zakaz palenia papierosów na klatce schodowej? Jakie przepisy to regulują? Ograniczenia (...)
rodzaj pojazdu, którego zakaz dotyczy.§ 3. Zakaz, o którym mowa w § 1, obowiązuje od uprawomocnienia się orzeczenia. Orzekając zakaz nakłada się obowiązek zwrotu (...)
Zakaz palenia tytoniu na terenie zakładu a BHP
podczas podpisywania umowy o pracę. Dodatkowo pracownik podpisuje, że zapoznał się z regulaminem pracy. Czy postępuję zgodnie z prawem i czy nie są ograniczone "jakieś" prawa pracownika? A (...)
Wyznaczenie miejsc do palenia pracownikom
spełnia wymogów Rozporządzenia MPiPS z 26.09.1997 roku. Zakaz palenia poza wyodrębnionymi i odpowiednio przystosowanymi do tego pomieszczeniami obejmuje zakłady opieki zdrowotnej, zakłady (...)
została wprowadzona w/w przerwa w pracy, a na który Pan/Pani powołuje się bezpośrednio (art. 141 kodeksu pracy) jest następująca: „Art. 141. § 1. Pracodawca może wprowadzić (...)
Abonament za odbiornik radiowy w pracy
tego, czy pracodawca może zakazać słuchania radia w pracy pracownikowi, to takie uprawnienie pracodawcy nie wynika bezpośrednio z żadnego przepisu prawa pracy. Wydaje się jednak, iż (...)
Zakaz konkurencji wspólnika w spółce z o.o.
naruszać zakaz konkurencji w odniesieniu do tej spółki. Ponadto, zgodnie z jednym z poglądów wyrażanych w literaturze, zakaz konkurencji dotyczący wspólnika można wprowadzić w umowie (...)
Obowiązek zachowania tajemnicy bez lojalki
zakaz, ale wymaga zachowania tajemnicy. Należy odróżnić zakaz konkurencji od nakazu zachowania tajemnicy służbowej. Zakaz konkurencji oznacza obowiązek powstrzymania się od działalności
Tajemnica służbowa po ustaniu stosunku pracy
tajemnicy służbowej przez okres trzech lat od ustania stosunku pracy. Okres ten może być skrócony tylko wtedy, gdy były pracownik i pracodawca tak postanowią w odrębnej umowie. Obowiązek (...)
Zawieszenie postanowień regulaminu pracy
Ze względu na określone problemy z zamówieniami pracodawca chce skrócić czas pracy do 4 dni i odpowiednio zmniejszyć wynagrodzenie. Firma posiada regulamin pracy i wynagrodzenia. Czy pracodawca (...)
Zakaz konkurencji - nie określenie odszkodowania
spotkać dwa problemy - zakaz nie został spisany jako osobna umowa, ale słyszałem, ze orzecznictwo sadowe uznaje takie zakaz w umowie o pracę jako \"umowa w umowie\" i taki zapis także traktowany (...)
najmniej 6 godzin, pracodawca jest obowiązany wprowadzić przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą wlicza się do czasu pracy. Toteż z całą pewnością może Pan/i skorzystać (...)
. Dlatego zakaz budowy nie jest sprzeczny z planem zagospodarowania przestrzennego ,nawet jeśli plan zezwala na budowę domu. Obowiązuje zakaz. Odpowiadając na drugie pytanie należałoby wezwać (...)
Ustalenie zakresu działalności konkurencyjnej pracownika
zakazie konkurencji ma zasada swobody umów wynikająca z kodeksu cywilnego? Czy klauzula o tzw. wyłączności zatrudnienia może być przedmiotem o zakazie konkurencji czy należy do materii (...)
Odejście pracownika do konkurencji
, to nie mogą oni odejść do konkurencji, ale do momentu aż znajda prace nasza firma musi im płacić pensje przez okres 2 lat. Czy można jakoś zapobiec takim sytuacjom w przyszłości? Czy można (...)
; Oznacza to, że kompetentny organ administracji może, ale nie musi wprowadzić któryś z ww. zakazów. Według art. 16 ust. 3 zd. 1 tej ustawy utworzenie parku krajobrazowego lub powiększenie (...)
Czy przepisy prawa mówią coś na temat możliwości wykorzystania zegarów pomiaru czasu pracy w zakładzie pracy? Czy pracodawca może wprowadzić ewidencję przy pomocy zegarów (...)
konkurencji jest między innymi oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd, co do jego tożsamości np. przez używanie firmy czy nazwy. W przypadku (...)
Zadaniowy czas pracy a nadgodziny
może wprowadzić jedną przerwę w pracy niewliczaną do czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut, przeznaczoną na spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych. Przerwę w pracy, (...)
Zasady premiowania efektywności pracy
uznaniowej w przypadku gdy pracodawca jej nie przyzna. Brak jest jakichkolwiek kryteriów, na podstawie których jest ona przyznawana. W przypadku osiągnięcia wyższych obrotów pracodawca może (...)
Działanie pracownika na szkodę firmy
do szczególnie ważnych informacji w firmie, czy istnieje klauzula w prawie, mówiąca o zakazie rozprzestrzeniania danych informacji, czy należy podpisać dodatkowy aneks, jeżeli tak, czy (...)
Likwidacja sklepu a urlop macierzyński pracownika
pracownic jest na urlopie macierzyńskim, a druga na wychowawczym obie są zatrudnione na podstawie umowy na czas określony z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia. Czy pracodawca może rozwiązać (...)
Wymagania co do treści regulaminu pracy
Obecnie chcę wprowadzić nowy, aktualny regulamin pracy i stąd kilka pytań. Czy muszę w regulaminie ująć, co może robić, a czego nie może pracownica w ciąży lub młodociany? (...)
lub regulaminie pracy albo umowie o pracę innej liczby godzin nadliczbowych. Czy w tym wypadku słowo „innej” oznacza większej czy mniejszej liczby nadgodzin? Czy w przypadku (...)
Spożywanie posiłków w miejscu pracy
wydać stosowne zakazy. W takim wypadku pracodawca musi zapewnić pracownikom dodatkowe pomieszczenie czy po prostu miejsce. Obowiązek zapewnienia tzw. jadalni spoczywa jedynie na pracodawcach
Regulamin Funduszu Świadczeń Socjalnych
regulamin wynagradzania? Czy pracodawca może zmienić regulamin w trakcie roku kalendarzowego? Zgodnie z art. 8 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych zasady i warunki korzystania (...)