co z ojcostwemaku towarowego Wyszukiwarka e-prawnik.pl


Prawo do nazwy firmy

Prawo do nazwy firmy

skutków niedozwolonych działań, tj. m.in. zmiany bezprawnie używanej firmy wraz z wykreśleniem jej z rejestru handlowego; złożenia odpowiedniego (w treści i formie) oświadczenia (jednokrotnego (...)

Nabycie praw do domeny internetowej

Nabycie praw do domeny internetowej

własności przemysłowej. Zgodnie z tą ustawą, aby uzyskać prawa ochronne na znak towarowy, należy dokonać jego zgłoszenia do Urzędu Patentowego. Prawo ochronne do znaku towarowego udzielane (...)

Podział praw do znaku towarowego

Podział praw do znaku towarowego

zasady podziału, gdy jedna ze stron zapragnie wystąpić z tej \"współwłasności\" lub umrze? Co dzieje sie z jego częścią? Do zgłoszenia wspólnego znaku towarowego (...)

Reprodukcja i imitacja znaku towarowego

Reprodukcja i imitacja znaku towarowego

takich samych produktów nieuchronnie do takiej sytuacji prowadzi. Jedyną przesłankę naruszenia stanowi tu bezprawność używania cudzego znaku towarowego. Bezprawność używania znaku towarowego (...)

Prawo celne - Kodeks celny

Prawo celne - Kodeks celny

przepisy rozdziału 3 działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm. ), chyba że przepisy prawa celnego stanowią (...)

Załączniki do wniosku o rejestrację znaku towarowego

Załączniki do wniosku o rejestrację znaku towarowego

Jakie powinienem dodać załączniki do wniosku o rejestrację znaku towarowego? Szczegółowe wymogi dotyczące zgłoszenia znaku towarowego zawiera Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów (...)

Udzielenie licencji przez podmiot zagraniczny

Udzielenie licencji przez podmiot zagraniczny

zaś co do zasady być używany w celach informacyjnych dla celów sprzedaży. W przypadku, gdy znak towarowy chroniony jest na gruncie prawa obcego to w stosunkach licencjonodawca -licencjonobiorca

Sprzedaż odzieży i biżuterii pochodzących z krajów UE w Polsce.

Sprzedaż odzieży i biżuterii pochodzących z krajów UE w Polsce.

;łfabrykatów, z wyjątkiem stosowanych w technice dentystycznej; złotem dewizowym i platyną dewizową są również przedmioty ze złota i platyny zazwyczaj niewytwarzane z tych kruszców. (...)

Obrót podróbkami a odpowiedzialność karna

Obrót podróbkami a odpowiedzialność karna

; postaci przestępstwa z art. 305 (tj. określone w ust.1 i 2) ustawy prawo własności przemysłowej podlegają ściganiu wyłącznie na jego wniosek. Inaczej ma się sprawa z postacią kwalifikowaną (...)

Ochrona i podobieństwo firmy przedsiębiorcy

Ochrona i podobieństwo firmy przedsiębiorcy

oznaczenie przedsiębiorstwa np. nazwiskiem przedsiębiorcy może wprowadzić inne osoby w błąd co do tożsamości z innym przedsiębiorstwem, które wcześniej używało podobnego oznaczenia, (...)

Import usług z Anglii

Import usług z Anglii

(por. art. 27 ust. 4 pkt 1 ustawy VAT) i stanowi, iż we wszystkich tych przypadkach obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż z (...)

Import odzieży markowej z USA

Import odzieży markowej z USA

odzieży nie potrzebuje skoro nie będę się reklamował ich logiem? Dodam, że kupiłbym od normalnych hurtowników online z USA z normalną fakturą na każdy towar. W końcu, jeśli jest faktura (...)

Używanie loga innej firmy w celach informacyjnych

Używanie loga innej firmy w celach informacyjnych

wyłącznego używania znaku towarowego w sposób zarobkowy lub zawodowy na całym obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. Z kolei używanie znaku towarowego polega w szczególności (...)

Naruszenie znaku towarowego jako czyn nieuczciwej konkurencji

Naruszenie znaku towarowego jako czyn nieuczciwej konkurencji

, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów albo usług, a także zatajenie ryzyka, jakie wiąże się z (...)

Podatek od opłaty licencyjnej i sprzedaży know-how

Podatek od opłaty licencyjnej i sprzedaży know-how

też licencji przez podatnika VAT podlega co do zasady opodatkowaniu podatkiem od owarów i usług (VAT) jako odpłatne świadczenie usług według podstawowej stawki 22%. Tak będzie w przypadku

Sprzedający nie chce wymienić wadliwego sprzętu.

Sprzedający nie chce wymienić wadliwego sprzętu.

będzie Pan swoich roszczeń z tytułu rękojmi, czy z gwarancji. Aby ustalić, która z tych dwóch podstaw jest bardziej korzystna, powinien Pan zapoznać się z treścią (...)

Rejestracja wzoru przemysłowego

Rejestracja wzoru przemysłowego

; korzystania z wzoru przemysłowego nie uważa się za sprzeczne z porządkiem publicznym tylko dlatego, że jest zabronione przez prawo. Prawo z rejestracji wzoru przemysłowego ogranicza (...)

Przychody nierezydenta z kapitałów pieniężnych

Przychody nierezydenta z kapitałów pieniężnych

innych praw do udziału w zyskach, jak również dochód z innych praw spółki zrównane są z wpływami z akcji. Z kolei zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu odsetek, (...)

Sponsorowanie klubu sportowego

Sponsorowanie klubu sportowego

nielimitowanej? Czy konieczne są faktury VAT za reklamę z klubu piłkarskiego, czy też do udokumentowania kosztów wystarczy umowa z klubem i dowody wpłat środków pieniężnych na rzecz klubu? (...)

Procedura zmiany nazwy spółki z o.o.

Procedura zmiany nazwy spółki z o.o.

się tym samym przedsiębiorstwem wyłącznie produkcyjnym. Dotychczas AAA Spółka z o.o. nosi nazwę, która jest jednocześnie nazwą zarejestrowanego znaku towarowego, którego właścicielem (...)

Przeniesienie praw - zbycie znaku towarowego

Przeniesienie praw - zbycie znaku towarowego

przyjmuje się, iż przedmiotem zbycia oraz przedmiotem umowy licencyjnej może być także prawo z dokonanego w Urzędzie Patentowym zgłoszenia, na które nie zostało jeszcze udzielone prawo ochronne (...)

Sektor Transportu a pomoc de minimis

Sektor Transportu a pomoc de minimis

pojęcia sektor transportu. Co prawda w PKD wyodrębniono Sekcję I - Transport, Gospodarka magazynowa i łączność, ale nie ma podstaw do utożsamiania jej z Sektorem Transportu o którym mowa (...)

Sponsoring a działalność reklamowa

Sponsoring a działalność reklamowa

z ekonomicznego punktu widzenia. reklama, sponsoring, działalność gospodarcza