regulaminy pracy w restauracji Wyszukiwarka e-prawnik.pl
Potrącenie premii a kara upomnienia
. Czy możliwe jest takie posunięcie? Czy nie będzie to dublowanie kar, które podobno nie jest dozwolone? Odpowiedzialność porządkową pracowników reguluje art. 108 i nast. kodeksu pracy. (...)
Zawieszenie postanowień regulaminu pracy
traktować regulaminy pracy i wynagrodzeń tak jak porozumienie w układzie zbiorowym z działu XI chyba że źle zrozumiałem. W sąsiedniej firmie są związki zawodowe i mają regulamin (...)
Rezygnacja z regulaminu pracy i wynagradzania
pracy oraz wynagradzania. Chciałbym zlikwidować regulaminy. Jak prawidłowo wycofać regulaminy? Jak pracownicy powinni być poinformowani o tym fakcie? Kwestie obowiązku wprowadzenia regulaminu (...)
Wydawanie regulaminów zakładowych pracownikom
wywieszone, a jedynie indywidualnie można się starać w dziale personalnym o ich udostępnienie. Kiedy jeden z rekrutów poprosił, aby wydać mu oba regulaminy na piśmie do domu, firma odmówiła, (...)
Przebywanie na terenie zakładu pracy
związane z porządkiem w zakładzie pracy, powinien ustalać w szczególności organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy (...)
przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.Pomieszczenia pracy i ich wyposażenie powinny zapewniać pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy. W szczególności (...)
wojewódzkiego inspektora sanitarnego wydaną w porozumieniu z okręgowym inspektorem pracy. Pański pracodawca powinien zatem mięć taką zgodę. Oświetlenie powinno być zgodne z Polską Normą. (...)
w godzinach nadliczbowych, w tym także pracy w porze nocnej oraz w niedzielę i święta. Za pracę poza normalnymi godzinami członkowi korpusu służby cywilnej nie przysługuje (...)
Ocena pracy urzędnika jako informacja publiczna
udostępnieniu na zasadach określonych w ustawie dostępie do informacji publicznej. W związku z powyższym należy raczej stwierdzić, że § 10 ust. 2 wskazanego zarządzenia jest zgodny z (...)
Premia uznaniowa a wynagrodzenie za nadgodziny
wynagradzania u poszczególnych pracodawców. W zależności od sformułowań w tych dokumentach oraz przyjętej praktyki u danego pracodawcy, w niektórych wypadkach (...)
Sprzeczność zarządzeń pracodawcy z prawem
dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę. Tak więc, pracownik jest obowiązany stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy. (...)
Uzgodnienia ze związkami zawodowymi
świadczeń z funduszu, o którym mowa w ust. 1, dokonywane jest w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową. 3. Regulaminy nagród i premiowania są ustalane i zmieniane (...)
Forma zatrudnienia pracowników
w warunkach, w których nawiązuje się stosunek pracy (zgodnie z art. 22 § 1 kodeksu pracy: wykonywanie pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem (...)
Dojazd do pracy jako koszt uzyskania przychodu
przyjmuje się, iż obowiązek stawienia się do pracy obciąża pracownika. W oparciu o tą zasadę przeważa wniosek, że wydatki związane z dojazdami pracowników do miejsca pracy (także (...)
Dodatek za pracę w warunkach uciążliwych
Czy kucharzowi i kelnerowi zatrudnionemu w pubie lub restauracji przysługuje dodatek uciążliwy? Zakładamy, iż w zapytaniu chodzi o dodatek za pracę wykonywaną w warunkach szkodliwych (...)
Odliczenie VAT od wydatków na delegacji
serwisanci, którzy są w spółce zatrudnieni, i wtedy wyjeżdżają w delegacje. Koszty pobytu w delegacjach ponosi spółka. Pracownicy otrzymują zaliczki, które są zobowiązani rozliczyć. (...)